دستور تهیه سرم هیالورونیک اسید

دستور تهیه سرم هیالورونیک اسید

با استفاده از سرم اسید هیالورونیک که ساخت آن بسیار ساده است و برای هر نوع پوستی عالی است، رطوبت را به پوست بازگردانید، این سرم پوست شما را درخشان ترمیکند، در عین حال خطوط ریزچین و چروک را کاهش می‌دهد.

اسید هیالورونیک چیست؟

اسید هیالورونیک یک ماده ژل مانند است که به طور طبیعی در بدن در مکان‌هایی مانند غضروف یا مایع سینوویال ما یافت می‌شود. همچنین جزئی از پوست ما است که به ترمیم بافت کمک می‌کند.

چرا از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنیم؟

اسید هیالورونیک به روش‌های مختلفی برای مصارف خارجی، استفاده می‌شود.

این یک مرطوب‌کننده است، به این معنی که به رطوبت موجود در هوا متصل می‌شود و سپس روی آن می‌ماند و به رساندن این رطوبت به پوست شما کمک می‌کند و آن را هیدراته می‌کند. پوست هیدراته به طور معمول صاف است، بنابراین این سرم هر گونه چین و چروک را نیز کاهش می‌دهد. اسید هیالورونیک قرمزی و درماتیت را کاهش می‌دهد.

بنابراین، به طور خلاصه، وقتی اسید هیالورونیک را به صورت خارجی استفاده می‌کنید، می‌توانید به هیدراته نگه داشتن پوستتان کمک کنید همچنین ممکن است به مبارزه با برخی از بیماری‌های پوستی نیز کمک کنید.

آیا اسید هیالورونیک کودوژنیک است؟

خوشبختانه، برای کسانی که مشکل آکنه دارند، اسید هیالورونیک کودوژنیک نیست. با این حال، برخی از افراد ممکن است در شروع استفاده از آن، کمی جوش بزنند.

وقتی من شروع به استفاده از سرم اسید هیالورونیک خانگی کردم، متوجه شدم که برخی از نواحی پوستم بلافاصله شروع به پاک شدن کردند ولی در سایر نواحی که با لکه‌های کوچک پوشیده شده بودند، با استفاده این سرم، جوش‌های بزرگتر و قرمزتری ظاهر شدند.

من نگران بودم که پوستم واکنش خوبی به سرم نشان ندهد، از آنجایی که برخی از مناطق پوست من واقعاً در حال بهبود بودند (حتی در بخشی از چرخه قاعدگی که پوستم معمولاً بدتر می‌شود)، تصمیم گرفتم به استفاده از سرم پایبند باشم و ببینم در انتها چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر بخوانید:  کلسیم پروپیونات چیست؟

با گذشت زمان، نواحی دارای جوش‌های قرمز از بین رفتند، و متوجه شدم که جوش‌ها کوچکتر و کمتر شدند، درواقع ناپدید شدند ومن پوست شفاف‌تری نسبت به قبل پیدا کردم.

نظر من اینست که این سرم کمک کرد تا جوش‌های کوچکترچرخه‌ی خود را زودتر به پایان برسانند و در نهایت به ناپدید شدن کامل آن‌ها کمک کرد.

الان که روزانه از سرم استفاده می‌کنم نمی‌توانم بگوییم که پوست بسیار عالی دارم، اما پوستم نسبت به چند ماه قبل خیلی خیلی شفاف‌تر شده است.

آیا اسید هیالورونیک پوست شما را خشک می‌کند؟

از آنجایی که این محصول برای کمک به آبرسانی به پوست شما طراحی شده است، برخی از افراد در هنگام استفاده متوجه می‌شوند که سرم‌های اسید هیالورونیک باعث خشکی پوستشان شده است. این معمولاً به دلیل نحوه استفاده از ان است. اسید هیالورونیک به عنوان یک مرطوب‌کننده می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب کند.

اگر این سرم را روی پوست خشک بمالید، به خصوص در محیط خشک، هیالورونیک اسید می‌تواند مقداری از رطوبت را از پوست شما جذب کند و آن را به داخل خود بکشد. این باعث می‌شود پوست احساس خشکی کند.

برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید آن را روی پوست مرطوب، بلافاصله پس از شستن صورت بمالید. گزینه دیگر استفاده از آن در ترکیب با یک لوسیون مانند یک مرطوب‌کننده خانگی صورت است. (می توانید آن را زیر مرطوب‌کننده بمالید یا آن‌ها را با هم مخلوط کرده و به عنوان لوسیون استفاده کنید.)

چه زمانی باید از سرم اسید هیالورونیک استفاده کرد؟

من در چند ماه گذشته دو بار در روز از این سرم استفاده کردم. من آن را بلافاصله بعد از شستن صورتم در شب و بعد از شستن مجدد صورتم اول صبح استفاده کردم.

وزن مولکولی کم اسید هیالورونیک در مقابل وزن مولکولی بالا

هنگام خرید اسید هیالورونیک برای سرم خانگی خود، احتمالاً متوجه خواهید شد که انواع مختلفی ازاین ترکیب، وجود دارد. اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم در مقابل اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا شناخته می‌شوند. این تقسیم‌بندی بر اساس اندازه مولکول‌های موجود در آن محصول خاص است.

من در فرمولاسیون سرم خانگی خود، استفاده از هر دو نوع اسید هیالورونیک را انتخاب کردم تا از خواص هر کدام بهره‌مند شوم.

نفوذ به پوست

اسید هیالورونیک با وزن مولکولی پایین بهتر به پوست نفوذ می‌کند، به این معنی که پوست را عمیق‌تر آبرسانی می‌کند. HA با وزن مولکولی بالا تمایل دارد به سطح پوست نزدیک‌تر بماند و آب را در آن لایه‌های سطحی قفل کند.

بیشتر بخوانید:  اسید سیتریک [جوهر لیمو] چیست؟

ساخت سرم ژل مانند

وقتی اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا را با آب مخلوط می‌کنید، یک ژل تشکیل می‌شود، ژلی که برای تهیه سرم عالی است. هنگامی که از HA با وزن مولکولی بالا برای ساخت سرم خود استفاده می‌کنید، به طور معمول نیازی به افزودن مواد غلیظ‌کننده مانند صمغ زانتان به مخلوط خود ندارید، که بسیار عالی است.

آیا در سرم هیالورونیک اسید خانگی به مواد نگهدارنده نیاز دارید؟

بله، از آنجایی که این محصول مبتنی برپایه‌ی آب است، استفاده از مواد نگهدارنده برای محافظت از آن در برابر رشد میکروبی بسیار مهم است.

این روز‌ها به راحتی می‌توانید بسیاری از نگهدارنده‌های طبیعی را پیدا کنید که برای استفاده در محصولات ارگانیک و طبیعی مراقبت از پوست قابل قبول هستند.

اگر از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌کنید، باید آن را در یخچال نگه دارید و بعد از چند روز(بیش از یک هفته) سرم باقی مانده را بریزید.

این سرم خانگی تا چه زمانی حفظ خواهد شد؟

این بستگی به ماده نگهدارنده‌ای دارد که استفاده می‌کنید واینکه احتمال آلودگی محصول شما به باکتری در هنگام ساخت و استفاده از آن چقدر است.

این همچنین می‌تواند تحت تأثیر تمیز نگه داشتن وسایل هنگام ساخت و بسته‌بندی سرم و نحوه نگهداری آن باشد. (من استفاده از بطری پمپ را به قطره چکان برای نگهداری طولانی مدت ترجیح می‌دهم تا آلودگی را به حداقل برسانم. )

از آنجایی که این یک محصول خانگی است و اکثر ما حاضر نیستیم پول خود را برای انجام آزمایشات میکروبی خرج کنیم تا ببینیم این محصول تا چه مدت واقعاً از رشد میکروبی نامطلوب محافظت می‌کند بهتر است این سرم خانگی را به مقدار کم و د طی چند بار درطول ماه درست کنید تا الودگی میکروبی را به صفر برسانید.

چگونه یک سرم اسید هیالورونیک خانگی درست کنیم

این دستورعمل یک ژل سبک می‌سازد که می‌تواند به راحتی با قطره چکان استفاده شود. برای یک ژل ضخیم‌تر، مقدار اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا را تا ۱٪ افزایش دهید.

زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مواد لازم:

  • ۳ گرم گلیسیرین
  • ۰.۰۲ گرم اسید هیالورونیک – وزن مولکولی کم (زیر ۸۰۰ کیلو دالتون)
  • ۰.۰۲ گرم اسید هیالورونیک – وزن مولکولی بالا
  • ۱۶ گرم دی پانتنول
  • ۱ گرم شارومیکس یا سایر نگهدارنده‌های طبیعی
  • ۱ گرم کلاژن
  • ۸. ۴ گرم آب مقطر
بیشتر بخوانید:  کاربردهای مختلف لانولین

دستورالعمل:

گلیسیرین را در یک لیوان شیشه‌ای کوچک وزن کنید. فلس را کم کنید و پودر‌های اسید هیالورونیک را اضافه کنید. پودر‌ها را با گلیسیرین مخلوط کنید. پودر‌های هیالورونیک اسید ممکن است مدتی طول بکشد تا در آب و سایر مواد آبی ترکیب شوند. با مخلوط کردن آن با گلیسیرین، ترکیب همه مواد بسیار آسان‌تر می‌شود.

اگر نمی‌خواهید از گلیسیرین (یک مرطوب‌کننده دیگر) استفاده کنید، باید اجازه دهید پودر‌های هیالورونیک اسید درطول شب به آرامی آب را جذب کنند و سپس می‌توانید مواد دیگر را کاملاً با هم مخلوط کنید.

من از دی پانتنول و کلاژن استفاده کرده‌ام، اما این‌ها مواد اختیاری هستند که می‌توان آن‌ها را با آب بیشتر جایگزین کرد.

برای خاص کردن سرم خود، می‌توانید بخشی از آب مقطر را جایگزین آب گل یا هیدروسول کنید.

از آنجایی که این محصول دارای ترکیبات مبتنی بر آب است، برای جلوگیری از رشد میکروبی باید از نوعی نگهدارنده استفاده کنید (بیشتر نگهدارنده‌های طبیعی در حدود ۱ درصد محصول استفاده می‌شوند، اما برخی مانند لوسیدال برای مؤثر بودن باید با درصد‌های بالاتری استفاده شوند)

اگر از یک نگهدارنده متفاوت استفاده می‌کنید، باید PH سرم را بررسی کنید تا مطمئن شوید که PH در محدوده مؤثر نگهدارنده خاص شما قرار دارد.

تمام مواد خود را کاملاً با هم مخلوط کنید تا به یک سرم یکدست برسید. اگر متوجه شدید که توده‌های کوچکی از پودر HA در سرم دارید، بهتر است آن را به حال خود ر‌ها کنید و اجازه دهید پودرمایع بیشتری جذب کند. پس از چند ساعت استراحت، باید بتوانید به راحتی مواد را با هم مخلوط کنید تا سرم یکدستی به دست‌آورید. (استفاده از یک همزن برقی کوچک نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.)

سرم را برای نگهداری و استفاده آسان در بطری‌ها بریزید. من اغلب از بطری‌های قطره چکان کوچک ۱۰ میلی لیتری استفاده می‌کنم. برای مقادیر بیشتر، من معمولاً از پمپ استفاده می‌کنم تا از آلودگی باکتریایی که ممکن است هنگام استفاده از قطره چکان اتفاق بیفتد جلوگیری کنم.

سخن پایانی:

برای خرید هیالورونیک اسید با کیفیت و قیمت مناسب با کارشناسان فروش بهبود شیمی در تماس باشید.

لینک مقاله:

Hyaluronic Acid Serum Recipe

نویسنده:

  • دکتر حلما زندی

    دکتر حلما زندی متولد سال 1370 از استان البرز است. تحصیلات ارشد خود را در دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکییر و دکترا را در دانشگاه کرنل ایالات متحده آمریکا طی کرد. دکتر زندی از سال 1398 تا کنون در بهبود شیمی به عنوان مسئول فنی و فروش مشغول کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مقالات:

keyboard_arrow_up
مشاوره قبل از خرید