چگونه خماری را درمان کنیم؟

چگونه خماری را درمان کنیم؟

چگونه خماری را درمان کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از خماری بعد از مصرف الکل این است که در حد اعتدال مصرف شود. افراط در مصرف الکل و دارو باعث سردرد و حالت تهوع و سرگیجه و ممکن است منجر به مرگ شود.

اگر از خواب بیدار شدید و همچنان همین حالت را داشتید برای بهتر شدن و رفع این حالت بهتر است که مایعات غیر الکلی به مقدار زیاد بنوشید و اگر همچنان دچار خماری شدید راه حل‌های دیگری هست.

1. صبح یک نوشیدنی غیرالکلی بنوشید!

بدترین کار در اول صبح مصرف الکل است و بهتر است با نوشیدن یک لیوان آب در اول صبح بدن خود را هیدراته کنید. مصرف الکل در اول صبح شاید در مراحل اول مشکلی ایجاد نکند ولی به مرور زمان باعث آسیب جدی به مری و معده می‌شود. الکل یک سم برای بدن است و بهتر است برای دفع این سم از بدن، به بدن زمان بدهید تا بتواند این سم را دفع کند و بدن بهبود یابد.

2. یک نوشیدنی بدون الکل بنوشید

معمولاً یکی از کار‌هایی که بعد از مصرف الکل می‌کنند نوشیدن قهوه است. این حرکت ممکن است‌ایده‌ی خوبی نباشد چرا که کافئین هیچ تأثیری بر متابولیسیم بدن برای دفع الکل ندارد. یعنی اینکه نوشدین الکل کمکی به کاهش غلضت الکل در خون نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:  نگهدارنده های شراب

در واقع مصرف کافئین باعث افزایش فشار خون می‌شود و بهترین کار بعد از مصرف الکل نوشیدن بسیار بسیار زیاد آب می‌باشد.

3. یک غذای بدون چربی بخورید

هیچ منبع علمی وجود ندارد که تخم مرغ و گوشت باعث از بین رفتن درد خماری می‌شود. پس بهتر است از غذا‌هایی استفاده کنید که هضم آسان‌تری دارد چرا که غذا‌های چرب باعث سوزش و درد معده می‌شوند.

4. قرص آلکا-سلتزر را مصرف کنید

الکل می‌تواند باعث تحریک مخاط معده شود و اسید معده را افزایش دهد. جوش شیرین یا همان کربنات سدیم یک آنتی اسید معروف است که می‌تواند به کاهش اسید معده کمک کند.

آلکا-سلتزر یک محصول ضد اسید است که به طور خاص برای ر‌هایی از خماری در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. و اما در هر صورت بهتر است احتیاط کنید و با یک پزشک برای حذف درد خماری مشورت کنید.

قرص جوشان (آیا قرص جوشان برای خماری خوب است؟)

5. مولتی ویتامین مصرف کنید

بعد از مصرف الکل بدن مواد مغذی زیادی از دست می‌دهد بهتر است برای برگداندن مواد مغذی و ویتامین‌ها به بدن مولتی ویتامین مصرف شود.

6. برای درمان درد خماری مسکن مصرف کنید

ممکن است با مراجعه به پزشک برای شما استامینوفن، ناپروکسن و یا ایبوبروفن تجویز کند. مصرف این دارو‌ها به کاهش درد شما کمک می‌کند.

7. ورزش نکنید!

از آنجایی که بعد از مصرف الکل بدن کم آب می‌شود و همچنین مواد مغذی زیادی از دست می‌دهد ورزش کردن توصیه نمی‌شود و بهتر است استراحت کنید.

8. کمی بخوابید

الکل باعث خواب رفتن شما می‌شود و چند ساعت بعد که الکل در بدن کم می‌شود خواب شما دچار اختلال می‌شود. و اگر بدن به این روند عادت کند دچار مشکل در زندگی فرد می‌شود در اوایل مصرف الکل، این ماده بر روی سیستم عصبی فرد اثر می‌گذارد و باعث ایجاد آرامش شدید شده و احساس خواب آلودگی را در او زیاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:  تفاوت پاراستامول و استامینوفن

نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مقالات:

keyboard_arrow_up
مشاوره قبل از خرید