موارد استفاده و عوارض شامپو سلنیوم سولفاید

موارد استفاده و عوارض شامپو سلنیوم سولفاید

این دارو برای درمان شوره سر و یک عفونت خاص پوست سر (درماتیت سبوریک) استفاده می‌شود. خارش، پوسته پوسته شدن، تحریک و قرمزی پوست سر را کاهش می‌دهد.

سولفید سلنیوم همچنین برای شرایطی که باعث تغییر رنگ پوست می‌شود استفاده می‌شود. این دارو متعلق به دسته‌ای از داروها به نام ضد عفونی است. با کند کردن رشد مخمری که باعث عفونت می‌شود عمل می‌کند.

جهت خرید سلنیوم سولفاید به همراه برگه آنالیز و مشاوره قبل از خرید با کارشناسان شرکت بهبود شیمی هامون در تماس باشید.

نحوه استفاده از شامپو سلنیوم سولفاید:

این دارو فقط برای استفاده روی پوست است. برخی از برندها قبل از استفاده نیاز به تکان دادن دارند. بسته محصول خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نام تجاری شما نیاز به تکان دادن دارد یا خیر.

قبل از استفاده از این دارو، جواهرات را جدا کنید تا به آن آسیب نرسد. از وارد کردن این دارو به چشم‌ها، داخل بینی یا دهان یا هر ناحیه از پوست شکسته/ ملتهب خودداری کنید زیرا ممکن است باعث تحریک شود. اگر این اتفاق افتاد، محل را با آب فراوان بشویید.

اگر در مورد نحوه استفاده صحیح از این دارو سوالی دارید با پزشک یا داروساز خود مطرح کنید برای درمان شوره سر یا درماتیت پوست سر، دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید یا طبق دستور پزشک از آن استفاده کنید. پوست سر را خیس کنید و دارو را روی پوست سر مرطوب ماساژ دهید.

بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه روی سرتان بماند و کاملا آبکشی کنید. برخی از برندها ممکن است به برنامه دوم نیاز داشته باشند. بسته محصول خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نام تجاری شما به یک برنامه تکراری نیاز دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:  26 منبع کلسیم برای سلامت استخوان

حتماً بعد از هر بار استفاده، موها و پوست سر را به خوبی با اب بشویید، مخصوصا روی موهای دکلره شده، رنگ‌شده یا پر شده. این دارو معمولاً 1 یا 2 بار در هفته برای درمان شوره سر یا درماتیت سبوریک یا کمتر برای کنترل شوره استفاده می‌شود. برای درمان تینه ا ور سیکالر، سولفید سلنیوم را به پوست آسیب دیده بمالید.

با مقدار کمی آب کف کنید. اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست شما بماند. بعد از هر بار استفاده پوست خود را کاملا با آب بشویید. اگر دارو به نواحی تناسلی یا چین‌های پوستی برخورد کرد، برای جلوگیری از سوزش، آن ناحیه را برای چند دقیقه به خوبی با آب بشویید.

این دارو معمولاً یک بار در روز به مدت 7 روز برای درمان کچلی استفاده می‌شود یا طبق دستور پزشک استفاده می‌شود. پس از استفاده از سولفید سلنیوم، دست‌های خود را بشویید.

این دارو را برای مدت طولانی‌تری روی مو، پوست سر یا پوست خود قرار ندهید یا بیشتر از زمان تجویز شده از آن استفاده نکنید. وضعیت شما سریعتر از بین نمی‌رود، اما عوارض جانبی ممکن است افزایش یابد.اگر وضعیت شما بدتر شد یا بهبود نیافت، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

اثرات جانبی:

تحریک پوست، خشکی پوست، موهای چرب یا خشک / پوست سر، یا ریزش موقت مو ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، مصرف را قطع کنید و فورا با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. تغییر رنگ مو، ممکن است رخ دهد و با شستشوی دقیق موها پس از هر بار درمان، می‌توان آن را کاهش داد.

بیشتر بخوانید:  کلسیم پروپیونات چیست؟

اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، به یاد داشته باشید که پزشک شما قضاوت کرده است که مزایای آن برای شما بیشتراز خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

واکنش الرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش الرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش / تورم (مخصوصاً در صورت / زبان / گلو ) سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

موارد احتیاط:

قبل از استفاده از سولفید سلنیوم، اگر به آن حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید یا اگر الرژی دیگری دارید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود.

قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید، به ویژه در موارد: قرمزی/تحریکی/شکستگی پوستی. این دارو برای کودکان زیر 2 سال توصیه نمی‌شود.

قبل از استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید.اگر از سولفید سلنیوم بر روی بدن برای تینه ا ور سیکالر استفاده می‌کنید، این دارو باید در دوران بارداری فقط در صورت لزوم استفاده شود.مشخص نیست که آیا این دارو به شیر مادر منتقل می‌شود یا خیر. اگرچه هیچ گزارشی مبنی بر آسیب به نوزادان شیرده گزارش نشده است، قبل از شیردهی با پزشک مشورت کنید.

تداخلات دارویی:

تداخلات دارویی ممکن است نحو عملکرد داروهای شما را تغییر دهد یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این مقاله شامل تمام تداخلات دارویی ممکن نیست.

بیشتر بخوانید:  جایگزین‌های نیتریت سدیم در غذا

فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می‌کنید (از جمله داروهای نسخه ای/غیر نسخه‌ای و محصولات گیاهی) را نگه دارید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. هیچ دارویی را بدون تأیید پزشک شروع نکنید، متوقف نکنید یا دوز آن را تغییر ندهید.

مصرف بیش از حد:

این دارو در صورت بلعیدن ممکن است مضر باشد. اگر فردی بیش از حد مصرف کرده است و علائم جدی مانند غش کردن یا مشکلات تنفسی دارد، با 115 تماس بگیرید.

دوز فراموش شده:

اگر یک نوبت را فراموش کردید، به محض یادآوری از آن استفاده کنید. اگر نزدیک به زمان مصرف نوبت بعدی است، نوبت فراموش شده را نادیده بگیرید. دوز بعدی خود را در زمان معمول استفاده کنید. دوز را دوبرابر نکنید تا جبران کنید.

ذخیره سازی:

در دمای اتاق نگهداری شود. از یخ زدن خودداری کنید. تمام داروها را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

داروها را داخل توالت نریزید یا آنها را در زهکشی نریزید مگر اینکه دستور داده شده باشد. این محصول را زمانی که تاریخ مصرف آن تمام شده یا دیگر مورد نیاز نیست، به درستی دور بریزید.

نویسنده:

  • دکتر هلما زندی

    دکتر هلما زندی متولد سال 1370 از استان البرز است. تحصیلات ارشد خود را در دانشگاه شیمی پلیمر در دانشگاه صنعتی امیر کییر و دکترا را در دانشگاه کرنل ایالات متحده آمریکا طی کرد. دکتر زندی از سال 1398 تا کنون در بهبود شیمی هامون به عنوان مسئول فنی و فروش مشغول کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مقالات:

keyboard_arrow_up
مشاوره قبل از خرید