کافور چیست؟

کافور چیست؟

کافور چیست؟ | معرفی کافور

کافور (آلکانفور در اسپانیایی) ماده جامد سفید رنگ با بوی قوی و معطر است. کافور ماده‌ای شیمیایی است که در گذشته از تقطیر پوست و چوب درخت کافور تهیه می‌شد. امروزه معمولاً کافور از روغن سقز تهیه می‌شود.

کافور، یک ترکیب آلی با رایحه نافذ و تا حدودی کپک‌زا است که برای قرن‌ها به عنوان یک جزء بخور و به عنوان دارویی استفاده می‌شود. فرمول مولکولی C۱۰H۱۶O است.

کافور در کافور لورل، Cinnamomum camphora که در چین، تایوان و ژاپن رایج است، وجود دارد. با عبور بخار از چوب پودر شده و متراکم کردن بخارات جدا می‌شود. کافور از قسمت روغنی تقطیر متبلور می‌شود و با فشار دادن و تصعید خالص می‌شود. از اوایل دهه ۱۹۳۰ کافور توسط چندین فرآیند از ترکیب α-pinene ساخته شده است.

کافور متعلق به گروهی از ترکیبات آلی است که به عنوان کتون‌های ترپنوئیدی تعریف می‌شوند. ساختار و واکنش‌های خاص آن از مشکلات مهم شیمی آلی قرن نوزدهم بود. ترکیب خالص یک جامد مومی سفید رنگ است که در حدود ۱۷۸-۱۷۹ درجه سانتی گراد (۳۵۲-۳۵۴ درجه فارنهایت) ذوب می‌شود.

کافور بوی بسیار مشخصی دارد. به نظر می‌رسد که اعصاب را تحریک می‌کند و به علائمی مانند درد و خارش کمک می‌کند. به نظر می‌رسد کافور در بینی احساس سردی ایجاد می‌کند تا تنفس راحت‌تر شود. این در محصولاتی مانند Vicks VapoRub استفاده می‌شود.

مردم از کافور برای سرفه، درد و خارش استفاده می‌کنند. همچنین برای نیش حشرات، آکنه و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می‌شود، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از بیشتر این موارد وجود ندارد.

مصرف کافور از راه خوراکی بی‌خطر است. محصولات کافور شامل روغن کافور یا ارواح کافور شده است. روغن کافوردار در دهه ۱۹۸۰ به دلیل مسمومیت‌های تصادفی از بازار ایالات متحده حذف شد.

خرید کافور:

برای خرید کافور در مقادیر مختلف با کارشناسان شرکت بهبود شیمی هامون در تماس باشید.

فروش کافور (کامفور) با بهترین قیمت

کاربردهای کافور:

کاربردهای کافوربه احتمال زیاد برای:

سرفه. به نظر می‌رسد استفاده از کافور روی پوست به عنوان مالش قفسه سینه باعث کاهش سرفه می‌شود. برای این استفاده در غلظت‌های کمتر از ۱۱٪ مورد تأیید FDA است.

درد حاد. به نظر می‌رسد استفاده از کافور روی پوست باعث کاهش درد می‌شود. برای این استفاده در غلظت‌های ۳ تا ۱۱ درصد مورد تأیید FDA است.

خارش. به نظر می‌رسد استفاده از کافور روی پوست باعث کاهش خارش می‌شود. برای این استفاده در غلظت‌های ۳ تا ۱۱ درصد مورد تأیید FDA است.

علاقه به استفاده از کافور برای تعدادی از اهداف دیگر وجود دارد، اما اطلاعات قابل اعتماد کافی برای گفتن اینکه آیا ممکن است مفید باشد وجود ندارد.

خواص کافور:

کافور ممکن است خواص مفید متفاوتی داشته باشد مانند:

  • ممکن است فعالیت ضد عفونی کننده را نشان دهد
  • ممکن است خاصیت ضد خارش (که برای تسکین خارش استفاده می شود) داشته باشد
  • ممکن است خاصیت ضد درد (تسکین درد موضعی) داشته باشد
  • ممکن است فعالیت ضد التهابی را نشان دهد
  • ممکن است خاصیت خلط آور (ترشح خلط) را نشان دهد
  • ممکن است خاصیت ضد عفونی داشته باشد
  • ممکن است فعالیت ضد سرطانی داشته باشد
  • ممکن است خاصیت ضد اسپاسم داشته باشد
  • ممکن است خاصیت ضد قارچی داشته باشد

شواهد زیادی برای ارزیابی اثربخشی کافور در موارد زیر وجود دارد:

  • نیش حشره: تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از کافور همراه با منتول و روغن اکالیپتوس ممکن است به کاهش اندازه نیش پشه کمک کند.
  • قارچ ناخن پا (اونیکومایکوزیس): تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از کافور همراه با روغن اکالیپتوس لیمو و منتول در ناحیه ناخن پا ممکن است به درمان قارچ ناخن کمک کند. همچنین، استفاده روزانه از محصولات مالشی سینه حاوی کافور (مانند Vicks VapoRub) روی ناخن های آسیب دیده تا زمانی که ناخن آلوده رشد کند، عفونت قارچی ناخن را در برخی افراد از بین می برد.
  • کاهش فشار خون بعد از ایستادن تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف خوراکی یک محصول حاوی کافور و زالزالک به جلوگیری از افت فشار خون در هنگام ایستادن کمک می کند. با این حال، مشخص نیست که آیا مصرف کافور به تنهایی همان فواید را دارد یا خیر. همچنین این محصول در ایالات متحده موجود نمی باشد.
  • زگیل
  • هموروئید

چرا کافور خطرناک است؟

محصولات کافور سمی و به ویژه برای کودکان خردسال خطرناک است. دهان یا خوردن کافور می تواند باعث تشنج شود. استفاده از مومیایی ها یا پمادها به مقدار زیاد و افزودن آن به آب مرطوب کننده اتاق نیز ممکن است باعث تشنج کودکان شود.

از دیگر علائم مسمومیت می توان به معده درد، حالت تهوع، استفراغ، تحریک پذیری و بی قراری اشاره کرد. شروع علائم ممکن است خیلی سریع رخ دهد – در اوایل 5 تا 20 دقیقه.

کافور همچنین یک خطر آتش سوزی است. باید دور از گرما از جمله آب داغ و مایکروویو نگهداری شود. هرگز کافور را به مرطوب کننده های آب اضافه نکنید یا در کاسه هایی با آب داغ قرار ندهید. گرم کردن کافور می تواند باعث پاشیده شدن آب و سوختگی شود.

کودکان چگونه در معرض کافور قرار می گیرند؟

  • کافور در صورت بلعیده شدن، تنفس یا تماس با پوست می تواند وارد بدن شود.

والدین چه باید بکنند؟

  • تمام محصولات کافور را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.
  • محصولات کافور را در اطراف خانه پخش نکنید و از آنها در دستگاه های مرطوب کننده استفاده نکنید.
  • آنها را به عنوان دستبند به کودک خود نچسبانید و آنها را نزدیک کودک خود آویزان نکنید.
  • از هیچ فرآورده کافور برای کودکان خردسال استفاده نکنید، به خصوص اگر آنها زیر 2 سال سن دارند.
  • از هیچ محصول کافور بدون برچسب مواد تشکیل‌دهنده، اطلاعات و دستورالعمل استفاده، نام سازنده و آدرس استفاده نکنید – این محصولات غیرقانونی و ناایمن هستند.
  • تمام برچسب های محصول را بخوانید و دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید.
  • از کافور برای کنترل آفات در خانه خود استفاده نکنید.

فعل و انفعالات

در این ترکیب محتاط باشید

داروهایی که می‌توانند به کبد آسیب برسانند (داروهای سمی کبد) با کامفور تداخل دارند

کافور ممکن است به کبد آسیب برساند. برخی از داروها نیز می‌توانند به کبد آسیب برسانند. مصرف کافور همراه با دارویی که می‌تواند به کبد آسیب برساند ممکن است خطر آسیب کبدی را افزایش دهد.

دور مصرف کافور:

دوز مصرف کافورکافور اغلب در پماد‌ها و سایر محصولات موضعی که دارای غلظت‌های ۴. ۷٪ تا ۵. ۳٪ هستند استفاده می‌شود. به طور معمول توسط بزرگسالان ۳-۴ بار در روز روی پوست استفاده می‌شود.

همچنین معمولاً به عنوان مالش قفسه سینه در محصولاتی مانند Vicks VapoRub استفاده می‌شود. کافور هنگام مصرف خوراکی خطرناک است. با یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید تا بدانید چه نوع محصولی ممکن است برای یک بیماری خاص بهترین باشد.

نویسنده:

  • دکتر هلما زندی

    دکتر هلما زندی متولد سال 1370 از استان البرز است. تحصیلات ارشد خود را در دانشگاه شیمی پلیمر در دانشگاه صنعتی امیر کییر و دکترا را در دانشگاه کرنل ایالات متحده آمریکا طی کرد. دکتر زندی از سال 1398 تا کنون در بهبود شیمی هامون به عنوان مسئول فنی و فروش مشغول کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره قبل از خرید